‘Tuareg: The Desert Warrior’ (1984) | Žuti titl

‘Tuareg: The Desert Warrior’ (1984)

 

Tradicija vs uniforme

Tradicija vs uniforme

‘Rambo’ susreće ‘Lawrencea od Arabije’ u svijetu talijanskog B-filma.

Ovih dana sam si zadao gledati sve post-špageti Castellarijeve filmove koje imam – tekst o ‘Inglorious Bastards’, zajedno s pričom o Tarantinovom remakeu s jednim promijenjenim slovom u naslovu, trebao bi dok ovo čitate već biti objavljen na Tportalu, a nakon davnog gledanja nekih drugih poznatih naslova (primjerice ovaj, ovaj ili ovaj te ostali koji su u knjigama), ostalo mi je još baciti pogled na njegov možda najneobičniji i najambiciozniji film u opusu.

Baš onako kako se ‘Inglorious Bastards’ doima kao pokušaj snimanja klasičnog holivudskog ratnog filma, tako i ‘Tuareg’ jednim dijelom izgleda kao jeftina old school akcijska drama smještena u egzotičnom svijetu turbana i deva. No onda, film počinje polako dobivati svoje obrise ne bi li negdje od sredine (baš kao i u slučaju ‘Bastardsa’, koji su dosadni ko sam vrag u prvoj polovini, a spektakularni u drugoj) postao ni manje ni više nego ‘Rambo’ meets ‘Commando’ u pustinji!

Uglavnom, priča ide ovako nekako – Tuareg je uvrijeđen što su mu francuske kolonijalne sile narušile običaje pa kreće u osvetničku misiju gdje svoje noževe suprotstavlja mitraljezima, a deve džipovima. No neprijatelji su na njegovom teritoriju, a on zna sve rambovske trikove kako ih skenjati među dinama.

Ritz Ortolani na soundtracku je svakako lijep bonus za ukupan pozitivan dojam.

Pustinjska poetika by Enzo G. Castellari

Pustinjska poetika by Enzo G. Castellari

Baš kao Stallone u jednom starom klasiku...

Baš kao Stallone u jednom starom klasiku…

Image

Velimir
Čarobnjak pisane riječi, džedaj verbalne komunikacije i renesansni čovjek koji štuje sve od japanske eksploatacije do Chucka Norrisa.

Moglo bi te još zanimati:



Komentiraj