Advertisement

'Inside' aka 'A l'intérieur' (2007)

odabrao: Velimir
11. 02. 2008.

Kad kažemo nasilan, mislimo nasilan
Kad kažemo nasilan, mislimo nasilan
Remek-djelo ultra-brutalnog modernog slashera.

Scena sna na samom početku je još jedan nenadjebiv doprinos popisu najlegendarnijih filmskih porođaja – izlazak bebe na usta! Događa li se to kad žena zatrudni oralnim seksom (hehehe), ne znamo, ali znamo da je Francuska, nakon trčanja počasnog kruga J-Horrora, nova prijestolnica žanra, a 'Inside' možda najbolji klaustrofobični slasher koji smo gledali... ikada?

Zla Beatrice Dalle, više od 20 godina nakon 'Betty Blue', u crnoj haljini i oboružana velikim škarama progoni trudnicu kojoj želi iščupati dijete iz utrobe, u dvokatnici u Parizu tijekom velikih imigrantskih nemira. To je, nekako, ugrubo radnja ovog filma, Alexandrea Bustilla i Julien Maury, čiji je ovo prvijenac. I to kakav prvijenac!!!

Pazi di turaš ruke
Pazi di turaš ruke
Da, crvena crta dolazi iz arterije
Da, crvena crta dolazi iz arterije


'Inside' je savršen spoj drame, psihologije i ultra, ultra gorea. Teško je uopće riječima opisati što se tu sve događa i kako dobro to sve izgleda, u kojoj mjeri napetost i igra živaca susreću mesnicu i kako neobuzdano ludilo raste i raste i odlazi tamo gdje mislite da nikada neće otići i gdje možda nitko do sada nije otišao na taj način i s tako puno stila.

Jedan od najboljih horora koje sam gledao u dugo, dugo vremena i najbolji film 2007. godine koji sam gledao 2008. Na vama preostaje da saznate zašto, ako već niste.

Beatrice u elementu
Beatrice u elementu
Mesnica u kupaoniciv
Mesnica u kupaonici

Image

 Komentari (11)

Odličan, ali mi kraj nije sjeo. Ja bih bio sretniji da je završio taman nakon upita Beatrice Dalle "Hoćeš me ponovno ubiti?" s flashbackom.
11.02.2008. u 03:09 h

e vidiš, mene bi baš razočarao takav kraj, još jedan "deadendasti" završetak. ovako je završio baš onako kako sam očekivao i htio i tu je dobio dodatne bodove :)
11.02.2008. u 12:43 h

fenomenalan film.
kad si napisao ultra nasilni, očekivao sam MNOGO. I nisam se razočarao!:-)
Kraj mi je odličan, a ona scena sa tosterom me je baš iznenadila!
22.02.2008. u 00:23 h

ok ok ok
sve mi je jasno...
zasto policija odmah ne zove pojacanje... zasto se popravlja osigirac umjesto da bjezi
zasto ona pusi cigaru na pocetku
zar je samo sudar pokretac filma
zar nije samo 1 zena prezivjela sudar
cemu onaj mladi arap? samo da zagine na fin nacin

scenarij je nekako... malko ima nelogicnosti... ali sta ces
7/10
23.02.2008. u 01:50 h

zato jer je to film, a ne dokumentarac :)
logika nije nesto sto je potrebno fikciji. samo funkcionalnost :)
23.02.2008. u 02:02 h

Nakon "Deep in the Woods", "Haute Tension", "Calvaire" i "Frontiere(s)", "Inside" je peti francuski slasher/survival horor, snimljen od 2000. godine, kojeg sam pogledao.
Mogu zaključiti da je autorima svih tih filmova zajednička neoriginalnost, amaterizam i pretencioznost, što sve spojeno daje urnebesno blesav rezultat.
Pa, da kažem nešto o "Inside".

Na početku moram reći da mi je "Inside" od svih tih pet filmova djelovao najjeftinije - naročito zbog šugavih specijalnih efekata (posebno, prikaz majčine utrobe i glava u plamenu) i još šugavije "glazbe" kojom se poprati većina ubojstava.
No, mali budžet filma nikad mi nije predstavljao problem, ako je sve ostalo na nivou, što ovdje, nažalost, nije slučaj.

Scenarij filma izgleda kao da je napisan za jedan dan; inače je jedan list papira dostatan za sinopsis, ali ovdje očito za cijeli scenarij.
U prvih deset minuta daju nam se posve nepotrebne informacije o tome da je badnjak, da je glavna junakinja fotograf, te da traju imigrantski nemiri, a paralelno se upoznajemo s nekoliko bezveznih likova koji će biti ubijeni 30-ak sekundi nakon što stupe u kuću.
Komotno su mogli početi s klanjem već u drugoj minuti.

Da razmotrimo dva glavna lika - heroinu trudnicu i ubojicu.
Alysson Paradis (trudnica), čija se gluma uglavnom sastoji od bauljanja po kupatilu, plakanja i vrištanja, utjelovila je jedan od najbezličnijih likova u povijesti horora, a ubojica, La femme, koju je utjelovila Betty Blue, sve je samo ne revolucionaran lik kilera;
mogla bi se opisati kao spoj Michaela Myersa, Rebecce De Mornay iz "The Hand That Rocks the Cradle" i Žene u crnom.
Naravno, tu su sve klasične karakteristike ubojica iz horor filmova, zbog kojih vam dođe da im iščupate kičmu kroz usta, kao što su: sporo hodanje, nadmudrivanje nekoliko policajaca, te više puta neiskorištavanje prilike da izvrše cilj.

Akcija počinje negdje oko 30. minute, kad Femme fatale ne uspije izvaditi bebu (btw., zar je stvarno mislila da će ova mirno ležati dok joj ona vadi bebu?), ali dobro zareže trudnicu koja nekako uspije pobjeći i zaključati se u kupatilo.
Dakle, iako smo dosad navikli viđati od glave do pete zakrvavljenu glavnu junakinju negdje pred kraj filma, ovdje nisu gubili vrijeme, pa je zakrvljavaju (doduše, samo od nosa do pupka) već u prvoj trećini filma.
Zatim počinje stizati niz likova, koji budu eliminirani istom brzinom kojom se i pojave na ekranu, i to na prilično nemaštovit način (uglavnom, ubodi škarama i iglama u najrazličitije dijelove ljudskog tijela).
Naravno, kao i u "Frontiere(s)", jedine impresivne gore scene koje odskaču od ostalih (a i ti si ih izložio kao screen shotove) su rip offovi;

- prva, kad trudnica zabunom ubije svoju majku, probivši joj vrat velikom iglom, očiti je rip off scene iz "Descent" kad ona kosooka na vrlo sličan način, vrlo sličnim predmetom, zabunom ubije svoju frendicu, a nakon probijanja, trudničina majka počne teturati hodnikom, dok joj velike količine krvi iz vrata štrcaju po zidovima, što je vrlo slično sceni iz
"Ichi the Killer"

- druga, kad trudnica pokušava otvoriti vrata, a Femme fatale joj zgrabi šaku i škarama ju pribije uz zid, vrlo je slična sceni iz "Blood Simple", osim što je tamo prozor, a ne vrata, dok je umjesto škara nož

A, također je bilo nepotrebno ono osvjetljavanje mračne kuće flashom fotoaparata, budući da smo to prilično nedavno vidjeli u "Saw".

I, baš kad sam pomislio da film ne može biti gluplji, odjednom se pojavi fast-paced zombi a
la "28 Days Later" koji iz čista mira nasrne na trudnicu.
Nakon toga sam bio spreman i na vukodlaka da iskoči iz ormara.
I, onda se Femme fatale konačno dočepa trudnice i krene joj škarama rezati trbuh, kao da je od papira.
Nakon ovoga, scena iz "Cobre" kad Sly škarama odreže komad pizze, djelovat će nekako smrtno ozbiljno.
Prije te scene, u šokantnom twistu otkrivamo da je u autu koji se na početku filma sudario sa trudničinim, bila Femme fatale koja je tako izgubila bebu.
No, iako je vjerojatnost da se sudare dva auta u kojima su trudnice ravna tome da vas u Jadranu rastrga morski pas, u tom sam trenutku već bio preumoran da bih razmišljao o uvjerljivosti zapleta/twista i ostalim nelogičnostima.
Ti kažeš da logika nije potrebna fikciji. Možda znanstvenoj fikciji, ali jednom filmu koji se (kao i većina novih) fura na turbo realizam, logika je i više nego potrebna.

Dakle, ovaj film ne da je loš, nego je zastrašujući znak skore propasti ne samo horora (horor je, kao žanr, stvarno spao na niske grane, ako su mu Francuzi spasitelji), nego i cijele filmske industrije, jer očito, da bi film danas bio prihvaćen, mora biti što besmisleniji, što nemaštovitiji, što isprazniji, tj., jednom rječju - što gluplji.
28.04.2008. u 01:51 h

nego, mogao bi ti nesto napisati i za site, umjesto da ovoliko pises za komentare... doduse, ne recenzije modernih europskih horora, jer ocito da to nije za tebe, ali ako si zainteresiran za nesto drugo, javi se :)
28.04.2008. u 02:33 h

moram reci da mi je ovaj film jedan od najgorih koje sam pogledao u zivotu. definitivno sam dobio dojam kao da su ga djeca pisala snimala i igrala se sa kecapom.
o filmu necu pisat sta ne valja ali cu reci da mi je bio zanimljiv do onoga sa vratima kad joj je prvi put zenska dosla na vrata (da cak sam progutao onaj glupi san kad dijete izlazi iz usta) a ovo sve poslije je najobicnije smece.

"dekard" je sve rekao i slazem se sa svime a isto tako i sa"frontieres" smece..
03.07.2008. u 18:55 h

Ajde kad je već ponovno aktualizirana ova tema, zanima me Velimirovo objašnjenje izrazito negativne recenzije ovog filma u pretprošlom broju "KLIK-a", magazina u kojemu si ti glavni stručnjak za film.
Dakle, ako se jedan od tvojih omiljenih horora nije svidio ostalim članovima redakcije (recenzija je pisana u množini), ne razumijem zašto, bar iz poštovanja prema tebi, nisu mogli preskočiti recenziju istoga (ili je bar malo ublažiti).
A ako nekog zanima, recka je glasila ovako;

"Tek smo u susretu s ovim smećem shvatili koliko zapravo dobre filmove biramo za predstavljanje u ovoj rubrici.
Osim toga, zaključili smo da bismo trebali biti dobrohotniji prema holivudskoj konfekciji koju inače pljujemo jer koliko god bila sterilna i predvidljiva, u njoj bar uvijek možemo vidjeti solidnu glumu i režiju.
'Carski rez' (hrvatski prijevod 'Insidea') je niskobudžetni horor o trudnici koja se cijeli film skriva u kupaonici od poludjele žene koja joj želi škaricama izvaditi bebu iz utrobe.
Osim što je katastrofalno odglumljen, amaterski režiran, potpuno bespotrebno krvav i ima najjadnije specijalne efekte otkako stop motion animacija nije u modi, film je i jako dosadan.
A vrijeme potrebno za čitanje ovog članka je sve što ćete u životu potrošiti na njega".
04.07.2008. u 10:58 h

Filmske recenzije u Kliku piše Ramljak. Koji općenito pljuje po 90 posto stvari, ali svejedno ga volimo. :)
04.07.2008. u 13:40 h

E sad da je najbolji film 2007..... film pati od najglupljeg scenarija ikad! Mislim, sjedi pandur u autu s mladim imigrantom, iz kuce u koju su mu usli kolege se zacuju pucnjevi, a on umjesto da zove pojacanje, zaveze imigranta za sebe i ode unutra bez pojacanja?!?!?! WTF...mislim, znamo da su panduri glupi, ali ipak...

Spojleri!

Isto tako, ona zla baba, sto je ona, nindža? Kako jedna baba koja je nedavno u prometnoj izgubila dijete moze tako besumno lutati kucom, i baratati nozem i pletivom kao katanom? A onaj dio kad pandur i imigrant popravljaju fusebox (a mogli su samo izaci vani), pa im ona mazne gun, ono, zasto ih nije upucala odmah nego se otisla skrivati u mrak da ih moze upucati kasnije? Previse nelogicnosti. Ocekivao sam puno, puno više.

09.07.2008. u 09:48 h

Napišite komentar
Morate biti prijavljeni da biste mogli poslati komentar. Molimo vas da se registrirate ukoliko nemate već otvoren korisnički račun.
busy
 

Nasumično odabrani

a-b-c-d-e'The Barbarians' (1987)

25.05.2006 | Velimir

article thumbnailRuggero Deodato snima 'Conana' za Cannon! Tako je to bilo u osamdesetima, kad se treba para i kad se formula eksploatira da narajca i klince, ali i one odrasle, za...
više »

a-b-c-d-e'The City Of Violence' (2006)

19.09.2006 | Velimir

article thumbnailNajočekivaniji film godine.Veliki Ryoo Seung-wan nikada nije snimio loš film – pa zašto bi sada? 'Die Bad', 'No Blood No Tears', 'Arahan', 'Crying Fist'... Toliko...
više »

a-b-c-d-e'Erotic Nights Of The Living Dead' (1980.)

16.11.2004 | Velimir

article thumbnail Bizarna kombinacija hard-core (oralno i masturbacija da) i soft core (penetracija ne) pornića te horora sa zombijima, film kakav je mogao snimiti samo ludi Joe...
više »

p-q-r-s-t'Queens Ransom' (1976)

29.06.2007 | Velimir

article thumbnail George Lazenby u Golden Harvest produkciji! I ne samo on! Ovo ludilo kojim je Hong Kong pokušao parirati velikim zapadnjačkim produkcijama ne samo da je uposlilo...
više »

u-v-w-x-y-z'Wolf Creek' (2005.)

23.02.2006 | Velimir

article thumbnailStrašno dobar strašan film. Dobro, tu je 'Hostel', najbolji u ligi prošlogodišnjih posveta 80's slasherima-europskoj 70's eksploataciji-modernoj Aziji u isto vrijeme...
više »

k-l-m-n-o'Mondo New York' (1987)

19.06.2006 | Velimir

article thumbnailNjujorksploatacija! O mondo filmovima, trendu šokumentaraca koji su vladali sedamdesetima i osamdesetima, kao eksploatacija modela započetog s epohalnim talijanskim...
više »

a-b-c-d-e'Deewaar' (2004)

14.08.2006 | Arminio

article thumbnail 'Let's bring our heroes home' Iako podnaslov govori sve, vjerujem da većini nije jasno što. Pa, da pojasnim: radi se o indijskom 'Missing in...
više »

k-l-m-n-o'Martin' (1977)

16.05.2006 | Velimir

article thumbnailNajbolji film George A. Romera? Tako vole govoriti, no Romero je ipak snimio 'Dawn Of The Dead' pa mislim da tu dileme nema, ma koliko 'Martin' bio odličan. A odličan...
više »

a-b-c-d-e'Christmas Evil' (1980)

24.12.2006 | Velimir

article thumbnail Kao mali gledao je mamu kako se ševi s Djedom Mrazom. A onda je prolupao... Nastavljamo s našim prigodnim, blagdanskim bilješkama – možete li...
više »

k-l-m-n-o'Out For Justice' (1991.)

08.03.2006 | Velimir

article thumbnailNajbolji ikad! Gledao sam stvarno gotovo sve od Seagala, ali ovo je vrh vrhova, apsolutni klasik čijeg sam se DVD-a nedavno domogao i podsjetio zašto je Seagal uopće...
više »

p-q-r-s-t'Protege' (2007)

11.04.2007 | Velimir

article thumbnail Droga, murija, mafija i ljudske drame. Nakon uspjeha 'Infernal Affairs', Hong Kongom ponovo su zavladali filmovi s undercover policajcima – od 'Wo...
više »

p-q-r-s-tS. Terayama 'Experimental Image World'

18.07.2006 | Velimir

article thumbnailRadosti japanskog nadrealizma s potpisom najvećeg i najkontroverznijeg. Shuji Tarayama, revolucionar, politički aktivist, dramaturg, pjesnik, pisac (autor je više od...
više »

Žuti titl YouTube kanal
Advertisement

Klupsko igranje

           
SpecijalTakashi Miike

24.02.2005 | Velimir

Japanski redatelj Takashi Miike (na fotki lijevo) jedan je od najproduktivnijih, najraznovrsnijih, najinteligentnijih, najhvaljenijih i najkontroverznijih redatelja...
više

Specijal'Žuti titl' i 'Govor tijela' na ZFF-u

19.10.2005 | Velimir

Na ovogodišnjem Zagreb film festivalu predstavili smo našu godinu dana staru knjigu 'Žuti titl – drugačija filmska enciklopedija', zajedno s knjigom 'Govor tijela'...
više

intervjuEksluzivni intervju: Zauder

05.12.2005 | Marko

Mogu gimnazijalci osvajati zlatne medalje uzduž i poprijeko kugle zemaljske, a pojedini gradovi ostvarivati ulaganja u vrijednosti od nekoliko desetaka milijuna eura (naravno...
više

intervjuEkskluzivni intervju: Stephen Chow

07.05.2005 | Velimir

U Kliku br. 47 (svibanj, 2005.) mogli ste čitati skraćenu verziju ovog intervjua. Sada, pročitajte integralnu... ‘Jako mi se sviđa tvoj magazin. Možeš li mi...
više

FestivaliGrossmann – festival filma i vina 2007.

13.08.2007 | Velimir

Thomas Moldestat, scenarist pobjedničkog filma 'Fritt vilt', pri preuzimanju nagrade na pozornici ljutomerskog Doma kulture, idealnog mjesta za prikazivanje filmova...
više

FestivaliUdine Far East Film Festival 9

19.04.2007 | Velimir

I ove godine idemo u Udine – ako ste se konačno odlučili maknuti dupe i skoknuti do najbolje fešte azijskog filma današnjice, udaljene svega nekoliko...
više


Žuti titl - promo // Bunika produkcija
Žuti titl