‘Il Grande silenzio (1968)’ | Žuti titl

‘Il Grande silenzio (1968)’

Pušenje ubija
Pušenje ubija

Ugodno me iznenadio ovaj western.

Naravno, uvijek sam znao da su špageti westerni bolji od američkih (svaka čast iznimkama kao ‘The Shooting’ (1967) i ‘The Life and Times of Judge Roy Bean’ (1972)), ali baš da je ovako dobar… U rangu Sergija Leonea. Nažalost, film je na engleskom jeziku, ne da je dubbiran nego je u originalu na engleskom, vjerojatno zato da bi imali veću publiku, što je razumljivo, ipak snimanje filmova košta… Iako nije jasno zašto je i naslov i svaka pisana riječ na talijanskom… Al dobro, ipak su to Talijani.

Setting nije baš klasičan, znojni, vrući. Mjesto događanja je Ohio, na zimu. Silence (Jean-Louis Trintignant) je tihi osvetnik, doslovno tihi, jer su mu kad je bio djete razbojnici (koji su upali u kuću i ubili roditelje, neuspješno (?)) prerezali grkljan kao jedinom očevicu. Danas je on osvetnik, zakon mu ne može ništa, jer (osim što poteže najbrže na svijetu) nikad prvi ne napada, nego isprovocira svoje ‘žrtve’ kako bi ih naveo da prvi pucaju. Njegova gluma bi bila jedina loša stvar u filmu, jer vidjeli smo od Clinta da ne treba puno govoriti da bi bili nevjerojatno kul. Ovaj izgleda nekako plaho. Međutim, prava priča zašto je Silence nijem jest ta kaj je Jean-Louis Trintignant iz nekog nepoznatog razloga odlučio da će glumit u filmu samo ako ne treba izreći ni jednu jedinu riječ. I tako je njegov lik posto nijem.

Klaus Kinski je pak, kao što bi svako očekivao od njega, odglumio svoju ulogu genijalno, netipično, ali ne i neprikladno. On glumi Tigrera, nemoralnog lovca na glave. Problem dolazi kad lokalni sudac stavi ucjenu na lokalne outlawe koji ustvari to nisu. U jednom trenutku, Tigrero ubija jednog od tih ljudi pičkasto s leđa. Tada se njegova žena obraća Tišini kako bi osvetio njezina muža.

Atmosfera je jako dobra, priča je zanimljiva, jedino su malo likovi falični, osim Klausa Kinskog koji je apsolutno genijalan. Nezaboravan detalj filma je i Tišinin pištolj/puška kojeg po awesomenessu nadmašuje samo Deckardov. Apsurdno skoro, al' nevjerojatno kul. Inače, pištolj je Mauser C96.

Film ima i politički aspekt, problem kapitalizma općenito te društva u kojem ljudi zbog sustava postaju siromašni i prisiljeni krasti, postajući kriminalci za kojima se raspisuje tjeralica. Silence je ovdje prikazan kao revolucionar, koji vidi nepravdu te pokušava to riješiti, na što je najočitije ukazano u sceni u kojoj Tigrero Silenceu propuca obje ruke, aludirajući time na Che Guevaru, čije su ruke Amerikanci (bolivijski agenti u službi Amerikanaca, ne znam sad točno…) poslali Castru, radeći opet, sigurno nenamjernu, aluziju na Isusa.

Kraj je revolucionarno brutalan te je time i političkom porukom film stekao kultni status. Međutim, i ne gledajući na to, svakako ga se isplati pogledati.

Seks spašava
Seks spašava
Krv maže ruke
Krv maže ruke

Image

Moglo bi te još zanimati:



Komentiraj